Pootjes op Park Avenue

Jaren geleden trouwde Scout in Las Vegas met een man die ze in de lift had ontmoet en op wie ze meteen halsoverkop verliefd was geworden. Eenmaal terug in New York hield het huwelijk geen stand en inmiddels hebben ze elkaar jaren niet gezien. Daar komt verandering in als Scout door een enorme fout tijdens een fotoshoot een bichon frisé nodig heeft voor een fotoshoot. Haar ex-man Lane heeft zo’n hondje, dus gaat ze met het schaamrood op haar kaken naar zijn luxe appartement om te vragen of ze die misschien mag lenen.

Lane is verrast als na jaren ineens zijn ex weer voor de deur staat. Aangenaam verrast, tot zijn eigen verbazing. Al die tijd heeft hij Scout niet kunnen vergeten, met haar positieve energie, haar spontane ideeën en haar ontwapenende persoonlijkheid. Dus wat ze hem ook vraagt, hij is bereid het voor haar te doen. Er is alleen één ding dat hij echt niet kan. En dat is de scheidingspapieren in orde maken zodat Scout en hij officieel uit elkaar zijn…

Het tweede deel in de “op pootjes-serie” is er eindelijk. Hier had ik zoveel zin in nadat ik positief verrast was door het eerste deel. Dit keer volgen we Isla’s vriendin Scout en wat een bijzonder verhaal is dit.

Ik vond dit verhaal een originele insteek hebben. Over twee personages die met elkaar getrouwd zijn, maar al jaren geen contact hebben. Die dankzij een bepaalde gebeurtenis weer in contact komen met elkaar. En die aantrekkingskracht, die je voelt…. Ik hou daar van!

Ik vind Scout een fijne personage om over te lezen. Eentje die geniet van het leven ondanks haar struggles. Ze voelt zich niet heel geliefd, maar dat gun je haar zo.

Wat ik gewoon erg kan waarderen in de boeken is dat in dit geval allerlei honden een rol spelen in een boek. En dieren in verhalen zijn altijd een goed idee, toch?

In het begin dacht ik precies te weten hoe het verhaal zou gaan. En dacht ik ook dat het voorspelbaar zou zijn. Oke, sommige dingen zijn ook voorspelbaar. Maar de weg daarnaartoe heeft me toch echt wel verrast en doen glimlachen.

Tijdens het lezen heb je het gevoel dat Scout en Lane heel lang bij elkaar zijn geweest terwijl het in werkelijkheid maar 4 weken waren. Dat is ook mijn enige punt van kritiek. Hierdoor deed het wat minder realistisch aan.

Pootjes op Park Avenue krijgt van mij 4 sterren, want ik heb echt weer genoten van deze heerlijke feelgood. Het heeft een originele insteek, het bevat all the feels én ik heb Scout en Lane in mijn hart gesloten. Plus de humor die je in het eerste deel leest vindt je ook in dit deel weer terug.

Meer recensies van Eline Wilde-Noijen