De Bergmankronieken. Intussen heb ik het vijfde deel uitgelezen en persoonlijk vond ik dit een zeer sterk boek. De rode draad wordt hier opnieuw mooi doorgetrokken – het privéleven van de rechercheurs, wat een aangename afwisseling vormt met het zoeken naar de dader. Deze is ook uniek te noemen. Hij doodt omdat hij een boodschap heeft voor het volk. ‘Stop de verheerlijking van domheid in de media. Laat mensen aan het woord die kennis hebben en laat de leeghoofdigheid achterwege’. Het is voor het team van Torkel geen gemakkelijke opdracht om de moordenaar te vatten. Hij is op alles voorzien en laat nauwelijks sporen achter. Toch laten ze zich niet kennen en zoeken ze naarstig verder. Ik vond de privéproblematiek minstens even tof om te volgen. Billy is compleet ontspoord sinds het wurgen van een kat, de relatie tussen Vanja & Sebastian is broos en Ursula voelt zich ontzettend eenzaam.

Het boek las als een trein en ik was continu benieuwd hoe het verder zou gaan. Dit boek heeft een sterk verhaal & draagt ook een boodschap uit. Ergens heeft deze dader wel een punt en zijn er tegenwoordig op tv wel heel wat mensen die beroemd worden door enkel wat te paraderen met hun lichaam. Iets om over na te denken… Voor mij was dit één van de betere (zo niet het beste deel) delen van deze serie! Zeker de laatste pagina’s laten me al uitkijken naar het (voorlopige?) laatste deel van deze serie. Benieuwd hoe dat gaat beginnen! De test krijgt van mij een 4,5 sterren, afgerond naar 4 sterren!

Reacties op: Eén van de betere delen!

De test - Hjorth Rosenfeldt