Bryndza weet opnieuw te verrassen met dit spannende verhaal!

elinevandm 10 juni 2020
Koud bloed van Robert Bryndza is alweer het vijfde deel in deze zeer populaire reeks. Erika krijgt weer een heel complexe zaak voorgeschoteld met lijken die aangetroffen worden in koffers. De identificatie van de slachtoffers is een hele klus omdat ze zodanig verminkt zijn. Een eerdere zaak kan gelinkt worden aan deze en na enig speurwerk komen ze de daders op het spoor. De ontdekking dat er twee moordenaars samenwerken, is een ware mokerslag voor het team. Als Erika dan ook nog eens aangevallen wordt en dit een schokkende ontdekking tot gevolg heeft, lijkt het niet erger te kunnen. Maar de ontvoering van de twee dochters van een collega, zal zorgen voor enkele zenuwslopende momenten.

Opnieuw een boek vol spanning en een verhaal dat verschilt van de voorgaande delen. Telkens weer weet Bryndza nieuwe, nagelbijtende verhalen uit zijn hoed te toveren die supervlot lezen en waarvan je zo snel mogelijk wilt weten hoe het zal aflopen. Zoals ik eerder al aangaf, is Bryndza een enorm geliefd schrijver van me geworden. Ik kijk altijd uit naar nieuwe verhalen van zijn hand en wil de serie compleet uitlezen! Gelukkig volgt er nog een zesde deel met Erika Foster en hopelijk maakt Bryndza nog meer soortgelijke spannende boeken. Koud bloed krijgt van mij het volle aandeel punten, 5 sterren!

Meer recensies van elinevandm