een waardig boekenweekgeschenk

Els Boot 17 december 2019 Auteur
Een mooie jonge vrouw van Tommy Wieringa was het Boekenweekgeschenk 2014.
Nu heb ik door de jaren heen heel veel Boekenweekgeschenken gelezen. Geschreven door befaamde, bekende en geslaagde auteurs. Voor mijn gevoel waren het vaak verhalen (max honderd pagina's) die er-tussen-door-geschreven waren op een regenachtige achternamiddag. Alsof de auteur matig zijn best had gedaan met het Boekenweekgeschenk te laten zien wie hij/zij eigenlijk was en wat lezers konden verwachten als zij na lezing, de grotere werken van de auteur besloten te kopen.
Tommy Wieringa niet. Omdat ik al veel van hem gelezen heb, geeft hij met dit Boekenweekgeschenk een perfect beeld van de kwaliteiten die hij in zijn oeuvre toont. De flaptekst dekt de lading volledig, die ga ik dus niet herhalen. Mooi verhaal! Knap geschreven in maar 93 pagina's. Een echte Tommy Wieringa! Waardig Boekenweekgeschenk!

Meer recensies van Els Boot