‘Leven met een leugen’ van Wendy Brokers is het vervolg op ‘Baguette met jam voor twee’. Speelde Jelle Martens in het eerste boek nog een kleine rol, in dit boek blijkt dat Sofie ‘Fie’, de tweelingzus van Nate, Jelle’s beste vriend, al haar halve leven verliefd op Jelle is. Alleen verwacht ze niet dat dit wederzijds is, want Jelle is nu eenmaal een womanizer. Als Sofie en Jelle in een skihut ingesneeuwd raken, kunnen ze niet anders dan met elkaar praten. Sofie blijkt al 10 jaar een schuldgevoel te hebben door een ongeluk waar ook Jelle en haar broer bij waren. Ook is er een aantal jaren eerder iets tussen haar en Jelle gebeurd, wat gevolgen heeft gehad, maar waarvan niemand iets geweten heeft. Voordat Sofie en Jelle het aandurven om een volgende stap te zetten, moeten er nog de nodige obstakels worden overwonnen.

Vanaf de eerste bladzijde wordt je het verhaal ingetrokken. Het is op een manier geschreven waardoor je het verhaal het liefst in één adem uit zou willen lezen. In ‘Leven met een leugen’ komen veel emotionele gebeurtenissen voorbij. Maar de emotie die dit oproept, is oprechte emotie. Heftige gebeurtenissen worden op een mooie manier verwoord, met hier en daar de nodige humor. Ook het verhaal van de hoofdrolspelers uit ‘Baguette met jam’, Nate en Lize, loopt door in dit boek. Beide verhalen zijn op een mooie manier met elkaar verweven.

Ik heb genoten van dit boek en kijk uit naar het verhaal van Femke!

Reacties op: Een emotionele rollercoaster

Leven met een leugen - Wendy Brokers
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 12,99 Bestel het e-book € 9,99