Boeiende roman

EMBV 06 augustus 2020
In het verhaal komen drie studievrienden voor het eerst in jaren weer bij elkaar, herenigd op de plek waar ze bijna veertig jaar eerder samen een levens veranderend weekend doorbrachten. Dat was het weekend dat een van hun vrienden – een vriendin op wie ze in ieder geval een beetje verliefd waren – verdween en sindsdien denken ze aan haar. Dit is een mysterie dat aan ze knaagt en waarvan je weet dat het op de een of andere manier moet worden opgelost.

Door de afwisselende hoofdstukken van Lincoln en Teddy (Mickey heeft een lange openbaring tegen het einde van de roman), denken ze na over hoe hun leven verlopen is, hoe ze werden beïnvloed door de oorlog, door hun ouders, in het bijzonder hun vaders, hoe hun relatie met de verdwenen Jacy was, hoe hun jeugdige ambities in verschillende richtingen uiteen liepen.

“Er is een kans ” gaat over vriendschap, herinneringen, geheimen en veroudering. Alles in dit verhaal was geloofwaardig en elk personage kwam echt over. Een inzichtelijke en soms ontroerende roman. Het verhaal legde de weemoed van veroudering, spijt vast, en hoe weinig we zelfs onze beste vrienden kennen en echt begrijpen.

Meer recensies van EMBV