Goede Thriller

EMBV 12 oktober 2020
Meisje zonder leugens is deel 2 rond Evie Cormac, maar toch goed als boek alleen te lezen. Toch is het echter wel aan te raden eerst “Meisje zonder verleden” te lezen wil je het complete verhaal van Evie begrijpen.

In het verhaal volgen we Evie nadat ze terecht is gekomen in een instelling en onder bewind en bescherming staat van justitie. Evie heeft een bijzondere gave, ze kan namelijk zien wie er liegt. Een meisje dat weinig vertrouwen in de mensen heeft, op 1 persoon na: Cyrus Haven, forensisch psycholoog. Hij wil weten wie Evie nu echt is en gaat spitten in de zaak. Maar of dat nu zo verstandig is.

Al snel gebeuren er heftige dingen, laten mensen het leven. Tevens blijkt Evie ook niet zo veilig te zijn in de instelling. Wie of wat is het lek? Wat volgt, is een spannend verhaal van begin tot einde.

Het verhaal volgt twee verhaallijnen, zo volgen we Evie, die probeert te overleven en te ontsnappen aan de mensen die het op haar voorzien hebben. Tevens komen we ook meer te weten wat haar in het verleden is overkomen en maakt wat ze nu is. In de tweede verhaallijn volgen we Cyrus, die betrokken raakt bij een paar moord onderzoeken en verdacht veel in de buurt komen van Evie. Daarnaast leren we ook zijn verleden beter kennen en snappen we waardoor hij Evie zo goed begrijpt.

Het zijn dan ook heftige zaken die als jong kind mee hebben gemaakt. Zaken die zeker actueel zijn: Misbruik, Moord en mensenhandel voor het eigen gerief. Het gebeurt nog steeds.

De schrijfstijl van de auteur is lekker vlot, het boek leest dan ook lekker weg. De spanning zit er van het begin goed in, dat blijft zo tot het einde. Door het gehele verhaal probeer je als lezer natuurlijk zelf mee te denken van over hoe en wat. Maar dan blijkt het toch weer anders in elkaar te zitten. Tegen het einde van het verhaal vallen alle puzzelstukjes op zijn plaats. Dan sla je met een zucht het boek dicht. Het boek is zeker het lezen waard.

Meer recensies van EMBV