Interessant

EMBV 15 september 2020
Teveel en nooit genoeg is een verhaal over een extreem verwrongen familie, dat gaat zowel over de andere Trumps als wel Donald. Dit is een boek over wie de Trumps zijn als mensen. We weten allemaal hoe Donald over vrouwen denkt, zijn haat voor niet-blanke mensen, we hebben hem gehandicapten zien bespotten. We hebben hem zoveel slechte dingen zien doen. Na het lezen van het boek begrijp je waarom hij is zoals hij is.

Mary L. Trump geeft ons nog meer een kijkje achter de schermen. Haar boek beschrijft in wezen hoe ze ontgoocheld raakte door haar familie voor dat Donald besloot om zich kandidaat te stellen voor het presidentschap, hoe ze werd onterfd en waar Fred Trump ( vader Donald)in het spel komt als een spil in het middelpunt van dit alles.

Mary’s grootvader Fred wordt gezien als een misbruiker die zijn kinderen bewust of onbewust traumatiseerde, het kwaad in zijn eigen zoon Donald niet zag en hem vervolgens opvoedde als een ideale zoon om de familienaam groot te houden. Fred Senior’s wreedheid jegens iedereen om hem heen, en duistere zakelijke praktijken hebben bijgedragen aan het vormen van het monster dat we nu kennen als Donald Trump.

De Auteur Mary gebruikt een aantal persoonlijke en familieverhalen om een beeld te schetsen van de jeugd van Trump. Het gedrag van Trump komt niet uit de lucht vallen. Deze persoonlijke verhalen zijn huiveringwekkend en hardvochtig.

Mary is een goede schrijfster en intelligente vrouw die als enige binnen de familie Trump een boekje durft open te doen. Ze slaagt erin een hard, pijnlijk verhaal te vertellen met een opvallende objectiviteit en eerlijkheid.

Teveel en nooit genoeg is zeker een aanrader. Zelfs als je jezelf niet aangetrokken voelt tot non-fictie Het is een eenvoudige en gemakkelijk te volgen biografie is die ons helpt te begrijpen hoe Amerika geworden is met vier jaar Trump als president. Hoe Donald Trump, tegen alle verwachtingen in, binnen zijn eigen familie steeg van een jongere zoon naar oudste en ideale zoon, en de Amerikanen uiteindelijk allemaal liet betalen voor zijn leugens en bedrog. Het boek dat de Trump-familie wilde verbieden.

Meer recensies van EMBV