Goed boek met een waardeloze ontknoping

22 maart 2016
Het boek vond ik in het begin ontzettend spannend en ik wilde steeds weten hoe het verder ging. Het om en om schrijven met de jaren 1993 en 2013 en tevens de ‘jaren eerder’ werkte voor mij niet storend maar verhelderend.

Ik kon het verhaal goed blijven volgen. John komt twee keer voor, een John Lewis waar Nicolas werkte en John in het boek : ‘De volmaakte vreemdeling,’ het verzonnen boek. Waarom twee keer John vraag ik me af.

De fragmenten uit het notitieboekje van Nancy Brigstocke zijn schuin gedrukt en maken het verhaal steeds boeiender en dan loopt na hoofdstuk 46 langzaam de ketting eraf. Ik heb dan nog ruim 75 bladzijdes te gaan. Het taalgebruik wordt platter en het verhaal ongeloofwaardiger.

De ontknoping vind ik zelfs waardeloos. Ik ben blij met dit gratis e-book en heb ook geen spijt dat ik het gelezen heb maar ben wel licht teleurgesteld. Maar boeken lees ik in de regel altijd uit!

Meer recensies van