Twaalf provincies en twaalf verhalen

20 januari 2017
Twaalf auteurs, allen beroepsmatig bezig als (roman)schrijver, dichter, journalist of vertaler, schreven elk over hun provincie waar ze geboren en/of getogen zijn. Dit leverde een bundel van 12 verhalen op, waarmee men een reis maakt door heel Nederland. Vijf verhalen zijn afkomstig uit eerder verschenen publicaties van de schrijvers. De overige verhalen zijn speciaal geschreven voor deze bundel, die niet is geïllustreerd.

Sommige verhalen zijn origineel andere weer niet zoals Thomas Verbogt die de provincie Gelderland voor zijn rekening nam en het wéér over Nijmegen en Arnhem heeft of Noord-Brabant dat wordt Den Bosch geschreven door Jeroen Brouwers waarvan ik niet heb kunnen achterhalen wat hij met deze provincie heeft.

Ik las dit al wat ouder en ook wel gedateerd boek in het kader van de landenchallenge 2017 waar ik Nederland virtueel wil beleven met een reis door alle 12 provincies met dit als handleiding.

Meer recensies van