een verhaal, met bijzondere twists en cliffhangers

Enita 10 januari 2022
Eigenlijk is het schandalig dat ik nog nooit een boek heb gelezen van de best verkopende auteur alle tijde. Agatha Christie. Nu is het eindelijk zover en heb ik de klassieker Moord in de Oriënt Expres met veel plezier gelezen.
De Oriënt Expres is zonder problemen met verschillende passagiers vertrokken uit Istanbul. De reis verloopt probleemloos tot de trein niet verder kan reizen door een berg sneeuw op het spoor en de reis genoodzaakt wordt gestaakt tot de trein verder kan reizen. En dat is nog niet eens het ergste, een van de passagiers is vermoord. Een van de passagiers is, Hercule Poirot, een gepensioneerde Meneer Bouc, directeur van de spoorwegmaatschappij ondervraagt hij de medepassagiers, want het kan niet anders dan dat de dader zich aan boord bevindt. Dat is nogal een behoorlijke opgave, want ze worden nogal op het verkeerde been gezet door al die verklaringen. Wie o wie is de dader, zal dit worden ontrafeld?
Het is een heerlijk spannend verhaal, met bijzondere twists en cliffhangers. Een echte aanrader en voor mij zeker de aanleiding om meer te lezen van Agatha Christie.

Meer recensies van Enita