Heerlijk hoopgevend boek

Eva1977 05 april 2021
Dit boek leest alsof de auteur zich rechtstreeks tot mij richt. En ik herken heel veel van wat ze schrijft. De eerste liefde is de soulmate. Degene die we op jonge leeftijd tegenkomen en die precies past in het plaatje dat we hebben meegekregen vanuit onze opvoeding en cultuur. Het is een veilige liefde, waarin we op een gegeven moment vast kunnen lopen als we onszelf verder willen ontwikkelen en er blijkt geen ruimte voor groei te zijn in de relatie. Daarna komt de karmische liefde. Deze liefde weerspiegelt onszelf en waar we staan in ons proces van zelfontplooiing. Deze liefde is meeslepend, pijnlijk en verslavend en leert ons de lessen die we moeten leren. Helaas is het moeilijk om hiervan los te komen en meerdere partners kunnen een karmische liefde zijn. En dan uiteindelijk zijn we klaar voor de tweelingziel. Als we hebben geleerd voldoende van onszelf te houden om ook liefde aan een ander te kunnen geven en van een ander liefde te kunnen ontvangen. Deze liefde is bedoeld om elkaar te helpen oude wonden te helen. Kortom: herkenbaarheid voor elke fase op het liefdespad en voldoende hoop dat het op een dag nog beter wordt. Natuurlijk volgt niet iedereen het pad zoals beschreven in dit boek, maar hoe heerlijk om hierover te kunnen dromen en refecteren.

Meer recensies van Eva1977