Laagdrempelige inzichten

Eva1977 24 mei 2021
De postbode bracht me dit boek op een regenachtige dag in het weekend. Ik sloeg het dunne, stevige, mooi vormgegeven boekje open en begon te lezen. Een paar uur later had ik het in één ruk uitgelezen.

De situaties en gebeurtenissen die in het boek beschreven worden zijn herkenbaar. Het willen voldoen aan alle verzoeken en verwachtingen, het willen vooruitkomen in werk, het willen investeren in vriendschap, het willen onderhouden van huis, tuin en auto en ook nog voldoende tijd en aandacht overhouden voor het gezin. Soms wringt er ergens iets in dat drukke bestaan van ons. Het is goed om je dan bewust af te vragen of je al die dingen doet omdat het zo hoort of omdat je het zelf echt wilt. Deze eerste vraag regelmatig aan jezelf stellen, geeft enorm veel inzicht. En dat niet alleen. Door het inzicht, ga je ook mogelijkheden zien om het anders te doen. Op een manier die beter bij je past. En als je dat eenmaal gaat doen, dan wordt alles anders.

Ik heb mezelf na het lezen van dit boek voorgenomen de vier vragen regelmatig aan mezelf te stellen. Het boek leest gemakkelijk en biedt laagdrempelige inzichten, waarmee je jezelf echt beter kunt leren kennen. Wat mij betreft een boek om door te geven, zodat meer mensen zich bewust worden van hun eigen (onbewuste) keuzes en de mogelijkheid om hier veel bewuster mee om te gaan.

Meer recensies van Eva1977