De Onvoldoende is het tweede en verrassende deel van deze sexy New Adult reeks. Opnieuw gaat het liefdesverhaal over twee tegengestelde karakters, die elkaar aantrekken en ja het verhaal is gekruid met stomende scènes, humor en gevatte conversaties, maar het is veel meer dan dat.

Zeke, de worstelaar en klootzak van het jaar is geen relatiemateriaal. Nee, hij is voor vele vrouwen de perfecte natte droom, maar diep in zijn hart wil hij meer. Toch heeft hij een air van arrogantie en vrouwenverslinder rond zich hangen. Deze stoere worstelaar heeft zich verschanst in zijn fort en dat lijkt onneembaar.

Totdat hij de stille en stotterende, maar ongelooflijk aantrekkelijke Violet DeLuca ontmoet. Zij moet hem helpen om te zorgen dat hij slaagt voor zijn tentamen biologie. In het begin is dit meisje geïntimideerd door Zeke’s verschijning, maar het lot heeft beslist en door haar werk komen ze meermaals in contact met elkaar.

Wanneer hij door Coach, de trainer van het worstelteam , gedwongen wordt om leuke dingen te ondernemen met Kyle, een jongen uit hun sociale project, is dit het begin van een speciale relatie. Als Kyle dan ook nog wil optrekken met Summer, waarvoor Violet zorgt, zijn de grappige en dramatische conversaties de start van een bijzondere relatie. Stilaan blijkt de klootzak misschien toch niet zo’n hufter te zijn, hoewel hij zich wel zo gedraagt.

De Onvoldoende is een pikant verhaal, maar in dit boek is er ook aandacht voor de karakterontwikkeling en het verleden van de hoofdpersonages. Het valt me op dat dit boek over meer gaat dan seks en daarom voel ik me echt betrokken bij hun goede en kwade momenten. Net zoals in het eerste deel wordt het verhaal afwisselend door de ervaringen van de twee hoofdpersonages ingevuld. Het taalgebruik komt soms raar over, maar past bij de doelgroep, en de auteur is gegroeid in het schrijven van deze serie. Zaken uit het eerste deel, die toen onduidelijk bleven, worden nu wat helderder. Het is ook leuk om Jameson en Oz, de hoofdrolspelers uit De Bijles, af en toe ook tegen te komen in dit vervolg. Soms zou ik Zeke zo een schop onder zijn kont willen geven voor de manier waarop hij de mensen rondom hem behandelt. Waarna ik dan weer smelt, als hij lief is voor wie hij graag ziet, want ook dat, hoewel diep verstopt in zichzelf, heeft de hufter in zich.

De Onvoldoende is, naast lekker prikkelend leesvoer, vooral hartverwarmend door de beschreven emoties. Deze story heeft inhoud en heeft me meegesleept, ontroerd en ja ik geef het toe me soms zelfs kwaad gemaakt.

Hou je van een sensueel verhaal met power en een uitgewerkt plot, dan is De Onvoldoende zeker een aanrader. Het is sexy, vertederend en grappig en maakt duidelijk hoe ingewikkeld relaties soms kunnen zijn. Er zitten onverwachte twists in en het laat zien hoe schijn en zijn niet hetzelfde zijn. De Onvoldoende is dus zeker een New Adult must-read.
****
Meer lezen, ga naar indeboekenkast.com

Reacties op: Pittige New Adult must-read

De Onvoldoende - Sara Ney