Duivelsvlucht

Femsbookshelf 17 december 2023
Een half jaar geleden las ik Het negende huis, deel 1 van de serie die draait rond Alex Stern, van Leigh Bardugo. Het boek verraste me toen op een positieve manier - ondanks de naar mijn gevoel eerder ingewikkelde verhaallijnen bleef het verhaal boeien en verrassen. Ik was dan ook heel erg benieuwd naar het vervolg!

Dit tweede deel gaat direct verder waar het eerste boek is geƫindigd (waar ik niets over ga zeggen, want spoilers). Dit deel is naar mijn gevoel iets minder ingewikkeld dan deel 1, maar toch is het nog steeds erg belangrijk om tijdens het lezen je hoofd er goed bij te houden omwille van de verschillende verhaallijnen die door elkaar lopen en kleine details die later toch belangrijk blijken te zijn. Je komt in dit deel meer te weten over Alex, maar ook over het verleden van andere personages, wat ik persoonlijk heel leuk vond. In het begin van het boek word je echt midden in het verhaal gedropt en ik heb al vrij snel beslist om toch maar een samenvatting van Het negende huis op internet op te zoeken, omdat ik bepaalde delen helemaal vergeten was. De complexiteit van het verhaal helpt mijn brein daar natuurlijk ook niet echt bij. Als ik dus een tip mag geven: laat niet teveel tijd tussen de boeken, zodat je optimaal van het verhaal kan genieten. Het eerste deel van het boek lijkt wat traag op gang te komen, maar op het einde wordt het opnieuw heel spannend. Je krijgt de ene plottwist na de andere en al die ogenschijnlijk onbelangrijke stukken van het begin komen op een knappe manier samen en dat maakt dat ik toch weer benieuwd ben naar het volgende deel!

Bedankt uitgeverij Lannoo en uitgeverij Boekerij voor het recensie-exemplaar!

Meer recensies van Femsbookshelf