Een leuke cosy crime

Een cosy crime, oftewel een leuk en spannend verhaal, want een thriller of detective kan je dit niet noemen.
Het is een schattig klein boekje, net iets groter dan een dwarsligger maar wel van normaal papier en dus ook niet dwars gedrukt. Bij het even doorbladeren zag ik achterin een klein envelopje zitten met daarop een sticker pas openmaken na de laatste blz.

Het boekje heeft 170 bladzijden die goed volgedrukt zijn, op normaal formaat zou het denk ik een lang kortverhaal zijn. In elk geval is het een verhaal dat afgerond is en waarin ook nog ruimte was voor details.

Het verhaal gaat over Brenda die lifestylecoach is en bij haar vriendin Juul die op de Veluwe in een huisje in camping Boslust zit samen met haar man. De twee vrouwen kennen elkaar al jaren en zijn dikke vriendinnen, vroeger wilden ze altijd FBI-tje spelen en dat is wat ze na een mysterieuze dood op de camping dan ook gaan doen.

Ze ontdekken dat het anders zit als dat anderen denken, maar wat moeten ze ermee? Als lezer maak je het allemaal mee en vraag je je af wat slim is. Als je denkt dat je alles weet is daar die brief uit het envelopje…

Ik beoordeel de boeken via de CAWPILE-methode: Characters (Karakters) | Atmosphere (Setting) | Writing style (Schrijfstijl) | Plot (Plot) | Intrigue (Boeiend) | Logic (Geloofwaardig)| Enjoyment (Leesplezier).
C = 7 | A = 7 | W = 6 | P = 7 | I = 7 | L = 6 | E = 7 | Score 6.71 = 3 sterren

Meer recensies van Francisca den Otter