Spannend tot en met!

Nog nooit eerder las ik iets van dit auteurs-duo, knap hoe ze dit samen hebben geschreven, elk een hoofdstuk of kroop elk in de huid van een ander persoon wellicht?

Maar tjonge wat was dit boek spannend zeg! Dat begon al bij het eerste hoofdstuk waarbij je je even afvroeg wat gebeurt er en waar gaat dit heen!? De hoofdstuktitels vond ik mooi gevonden, elke keer een plaats en land en de lokale tijd waarop het zich afspeelde. Hierdoor reisde je vlot heen en weer en werd je heen en weer geslingerd tussen Jim, de CIA speurneus, en de anderen in het boek.

Het geschetste verhaal kan ik me prima voorstellen, er gebeurt veel wat wij niet weten en waar wij enkel topjes van ijsbergen zien: aanslagen bijvoorbeeld. De aanslagen in dit boek hielden allemaal verband en konden niet allemaal verijdeld worden. De zoektocht naar het hoe en wat en wie erachter zat vond ik erg goed beschreven.

De epiloog die en dag na het laatste hoofdstuk speelde ronde het verhaal mooi af. Ik wil van deze auteurs zeker meer lezen!

Meer recensies van Francisca den Otter