Fulltime avonturier

Peinzend op de bank met een gebroken voet komt Tamar 6 jaar geleden tot besluit dat ze haar leven anders gaat leven. Ze zegt haar baan als recherchepsycholoog op, doet afstand van haar bezittingen en vertrekt, fietsend, Europa door met Istanboel als eindbestemming. Dit eindpunt is het beginpunt van haar nieuwe leven.
Tamar vertelt over haar tocht met hond, paard en kameel door Mongolië, over haar ervaringen en kennismaking met de lokale bevolking.
Daarna neemt ze ons als lezer mee naar Nieuw-Zeeland, hoe ze daar wandelend, klimmend, worstelend en jagend haar tocht overleeft.
In Jordanië loopt ze de Jordan Trail, 600 km van noord naar zuid, samen met haar ezel Yustra.

Al lezend loop je met Tamar mee. Heel inspirerend beschrijft ze niet alleen haar tochten maar ook haar gedachten, angsten, vertwijfelingen en haar voldoening als ze weer een doel bereikt heeft.
Tijdens het lezen heb ik steeds gegoogled: routes, gebieden, plaatsen waar ze kwam, dieren en planten.

Tamar wandelt momenteel door Nederland met kameel Einstein om haar boek te promoten, ik mocht reeds met ze kennismaken. Daarbij vertelde ze wat haar toekomstige reisplannen zijn....
Hopelijk schrijft ze daarover weer een boek, want naast reizen, lopen, durven, inspireren, houden van dieren kan ze meer dan voortreffelijk schrijven!

Meer recensies van Franka vd Elsen - Welten