De man op de brug - Björn Paqualin

Gea Krikken-Elzing 18 februari 2023
Via ThrillZone heb ik deze thriller mogen lezen.

De man op de brug is het tweede deel van de trilogie met Stella Robertson in de hoofdrol.
Het eerste deel, Waar rook is, heeft Björn Paqualin in 2020 geschreven.
Ik vond het tweede deel heel goed zelfstandig te lezen.

In een Zweeds natuurreservaat worden twee vrouwen aangevallen tijdens het kamperen. Sporen lijken een verband aan te duiden met een dubbele moord, vijf jaar eerder. Deze zaak is nooit opgelost.
Inspecteur Stella Robertson is geschorst i.v.m. het onderzoek naar de gebeurtenissen een jaar geleden, waarbij haar ex-man om het leven kwam in het bijzijn van Stella.
Onder druk van een journalist, die op de hoogte is van details rond de dood van haar ex-man, besluit Stella samen met hem op onderzoek uit te gaan. Zij hoopt hiermee de zaak uit de openbaarheid te houden en tevens haar dochter te beschermen tegen de waarheid.

De schrijfstijl van Björn Paqualin is prettig en vlot. Geen onnodige uitweidingen, gewoon to-the-point. Zo nu en dan wel eens iets te, omdat de hoofdstukken nogal eens abrupt afgekapt worden.

De spanning wordt mooi opgebouwd en komt ook tot een goede afsluiting.

Al met al heb ik behoorlijk genoten van dit boek, en kijk ik uit naar het afsluitende derde deel.

Meer recensies van Gea Krikken-Elzing