De meisjes zonder naam

De meisjes zonder naam is het vierde deel in een meeslepende Zweedse thrillerserie.

Op een koude winterdag wordt de 17-jarige Linn afgezet bij de meisjeskostschool Täcktaholm in Södermanland. Na het overleiden van haar vader kan haar moeder haar niet meer aan en probeert op deze manier weer een goede relatie te krijgen met haar dochter.
Na aankomst bij de kostschool probeert Linn er het bete van te maken, maar algauw raakt ze verwikkeld in enkele conflicten met haar nieuwe schoolgenoten.

Misdaadverslaggever Ellen Tamm van TV4 krijgt een anoniem sms bericht dat het ongeïdentificeerde lichaam van een meisje is gevonden vlak bij het stadje Nyköping. De politie classificeert de zaak als moord.

De korte hoofdstukken met de verhaallijnen van Linn en Ellen volgen elkaar erg snel op en lijken in de eerste plaats niets met elkaar gemeen te hebben.

Nadat het lichaam van een tweede meisje wordt gevonden reist Ellen af naar de kostschool, op zoek naar antwoorden. Ze moet de waarheid achterhalen voordat er nog meer meisjes sterven.

Dit vierde deel uit de serie Ellen Tamm is heel goed zelfstandig te lezen en leest lekker vlot weg, de eerste twee delen had ik al gelezen maar ik ga nu ook snel het derde deel Kwaad licht lezen.

Meer recensies van Gea Krikken-Elzing