Echte aanrader!

Gea Krikken-Elzing 21 september 2019
Over Sharon Bolton: (Sharon J. Bolton) volgde een toneelopleiding en heeft een MBA. Ze begon een succesvolle carrière in PR en marketing en werkte o.a. voor de gemeente London. Tijdens een loopbaanonderbreking om tijd te maken voor haar gezin, raakte Bolton gefascineerd door de Britse traditionele folklore en begon ze het schrijven van haar eerste boek, Offerande gevolgd door nog 2 op zichzelf staande verhalen: Bezwering en Bloedschande. Hierna heeft ze nog 4 delen geschreven van haar Lacey Flint serie: Zielsgeheim, Nachtmerries, Blijf waar je bent en Het donkerste water. Een kort verhaal van deze serie Als het niet had gesneeuwd is ook nog vertaald. Het korte verhaal Here Be Dragons is helaas niet vertaald.
Ook hoop ik dat het boek Daisy in chains nog vertaald gaat worden en de nieuwe trilogie Craftsman waarvan deel 1 in 2018 is verschenen t.w. The Crafsman en waar volgend jaar deel 2 The Poisorer van uitkomt in het Engels.
Ook komt er volgend jaar nog de op zichzelf staande roman The Split uit in het Engels.

Over Op de vlucht: In de heuvels tussen Engeland en Schotland maken dertien passagiers bij zonsopgang een ballonvaart. Een prachtige ervaring, tot ze op de grond een brute moord zien gebeuren. In het komende uur zal iedereen in de ballon zijn omgekomen, op één vrouw na.
Alleen en bang, terwijl ze niemand nog vertrouwt, vlucht ze voor haar leven. Op weg naar de enige plek waar ze zich nog veilig voelt. Maar ze heeft het gezicht van de moordenaar gezien – en hij dat van haar. Hij zal niet rusten tot hij de laatste getuige van zijn misdaad heeft uitgeschakeld…

Ik zal verder niet veel verklappen over dit boek alleen dat er enkele verrassende wendingen in het verhaal zitten en een heel onverwacht plot. Met het kleinste beetje informatie van mijn kant zijn die verrassingen eraf en is dit een doorsnee boek, maar met deze verrassingen is dit een echt uniek verhaal wat je niet mag missen. Het boek leest heerlijk vlot en verveeld geen moment. Via terugblikken leer je de zussen Jessica en Isabel goed kennen en leef je mee met hun verleden.

Meer recensies van Gea Krikken-Elzing