Verdoemd!

Ik mocht dit boek lezen voor Thrillzone en kreeg het toegestuurd van uitgeverij Meulenhoff Boekerij, hiervoor heel veel dank.
De cover van Verdoemd van de Franse auteur Jérôme Loubry trok mij vanaf het begin erg aan. Er staat een vervallen huis op de cover, en ik was meteen verkocht.
Het debuut van deze auteur, Toevluchtsoord heb ik niet gelezen, maar na het lezen van Verdoemd, staat dit boek bovenaan mijn Nog te lezen lijst.
Het boek speelt zich af in Port-au-Prince, de hoofdstad van Haïti. Als er hier binnen korte tijd rituele moorden worden gepleegd, wordt er direct gedacht aan Voodoo.
Het boek leest heerlijk vlot en je wordt al vanaf het begin het verhaal in gezogen. De hoofdstuk aanduidingen geven duidelijk aan waar en wanneer het zich afspeelt. De hoofdstukken zijn redelijk kort en de spanning bouwt geleidelijk op naar het eind wat behoorlijk verrassend is.
Mijn ervaring met dit boek is, dat het is origineel, spannend en het einde is volledig onverwacht.
Een echte aanrader!

Meer recensies van Gea Krikken-Elzing