Een echt mysterie!

Gea Krikken-Elzing 09 februari 2020
Het vervolg op Kind 39. Dit boek kan naar mijn idee wel afzonderlijk worden gelezen van Kind 39 alleen ontbreken er dan wel wat gebeurtenissen uit het eerste deel.

In dit boek hoeft er geen recente moord worden opgelost, maar een moord die 70 jaar geleden is begaan, ook dit keer weer door het team van Commissaris Teresa Battaglia, haar rechterhand Inspecteur Massimo Marini en de agenten De Carli en Parisi.

Commissaris Teresa Battaglia is een vrouw van gemiddelde leeftijd die al wat kwakkelt met de gezondheid, ze is diabeet en begint wat symptomen te krijgen van Alzheimer. Ze is een erg goede profiler.
In dit boek wordt haar team uitgebreid met Blance Zaga en haar hond Smoky.

Deze keer worden ze ingezet als er een schilderij opduikt van de artiest Alessio Andrian waaruit blijkt dat dit schilderij is geschilderd met bloed.

Aan Teresa Battaglia en haar team de opdracht om uit te zoeken wie die moord 70 jaar geleden heeft begaan.

Ook dit boek heeft weer een origineel en verrassend plot.

Ik ben blij dat de uitgever dit deel heeft vertaald en uitgegeven en hier mee doorgaat met eventueel volgende delen.

Meer recensies van Gea Krikken-Elzing