De stamboom

Gea Krikken-Elzing 11 september 2021
Ik ben voor dit boek echt gaan zitten omdat ik hoge verwachtingen had. Tot mijn grote verbazing bleek het begin al compleet ongeloofwaardig. Liz is intussen een volwassen vrouw van 27 en dan komt ze er, bij toeval, achter dat ze geadopteerd is. Wat heeft de ouders van Liz bezield, dat ze dit geheim hebben gehouden. Ja, als je weet dat het kind wat je adopteert van een serie moordenaar is, dan kan ik mij er iets bij voorstellen, maar dit?
Nadat ik dit gegeven geaccepteerd had vond ik bij het verder lezen ook de reactie van Liz weer overdreven. Liz gedraagt zich door het hele boek heen als een "drama queen".

Verder vond ik dit boek helemaal niet spannend, pas op een kwart van het boek, komt de FBI om de hoek kijken, en het verhaal kabbelt zich rustig als een roman door naar het eind.

De schrijfstijl van dit boek is wel erg prettig en voor een roman vond ik dit boek ook goed te lezen. Het is echter geen hoogstandje.

Meer recensies van Gea Krikken-Elzing