Niet echt spannend

Gerda Brodelet 18 september 2019
'Koudvuur' is het 5de deel in de reeks rond Tom Stilton en Olivia Rönning. Ik vond het een aangenaam verhaal, maar niet echt spannend!
Ik heb dit boek gelezen ruim anderhalf jaar na het vorige deel en dit was zeker geen probleem om mij opnieuw in te leven in de personages van de volledige reeks.
Dit verhaal bestaat uit 2 verhaallijnen, die zich deels in Zweden en deels in Thailand afspelen. Het deel dat zich in Thailand afspeelt, kon mij minder bekoren en soms vond ik het ook wel ongeloofwaardig. Net als bij de andere boeken, worden deze verhaallijnen mooi naar elkaar toe geschreven.
Ik vond het eigenlijk niet echt een thriller, maar eerder een mooi verhaal met vooral aandacht aan de relationele verhoudingen. Eens over de helft, zit er wat meer vaart in en de plot kon wel wat meer spanning gebruiken.
Ik kan het boek aanraden als je de vorige verhalen ook gelezen hebt, maar de schwung is er wel wat uit.

Meer recensies van Gerda Brodelet