Welke keuze maak je!

Gerda van Drunen 18 oktober 2019
Auteur Ilse Ruijters debuteerde met De onderkant van sneeuw als thrillerschrijfster. Daarna verscheen haar tweede boek, Later als ik dood ben en dit is haar derde thriller Meisje van me.

Geweldig dat ik mee mocht doen met de leesclub Vrouwenthrillers! en Uitgeverij Ambo|Anthos bedankt voor het boek!

Tom, eigenaar van de Mindset Academy is een zeer succesvol coachingsbedrijf dat zijn cliënten leert om het verleden los te laten en te focussen op de toekomst. Zijn vrouw Amber is een van zijn coaches en geeft zijn succes een gezicht. Het leven lacht hun toe, maar privé hebben ze het niet zo makkelijk: Amber heeft geen baarmoeder en daardoor kunnen ze geen kinderen krijgen. Ze vragen Kirsten, een van de studenten aan de Mindset Academy, om hun draagmoeder te zijn. Zij zegt ja en lijkt volledig achter haar beslissing te staan. Amber en Tom zijn bij de bevalling in het ziekenhuis en zijn dolblij als dochter Emma is geboren. Maar wanneer Amber en Tom hun meisje de volgende ochtend willen ophalen, blijken Kirsten en Emma te zijn verdwenen. Waar is Emma? Wat is er gebeurd? En is dit Kirstens eigen keuze of zit het verleden hun toch op de hielen?

De cover een ooievaar met een intense blik is goed bij het verhaal gekozen! Amber en haar zus Tara vind ik sterke hoofdpersonen in dit verhaal. Tom lijkt sterk, maar is eigenlijk een zwakkeling en in het begin lijkt Amber wel beetje naïef omdat ze te goed van vertrouwen is geweest. Ze hadden iemand gevonden die hun kindje wilde dragen, Kirsten. Maar net na de bevalling is Kirsten met hun baby Emma al niet meer in het ziekenhuis...dus waar zijn ze? Dat wordt een hele zoektocht die toch beetje een dramatisch einde heeft..

Het verhaal is spannend en zo bedrieglijk, dat je niet meer weet wie je kunt vertrouwen. Een overweldigend verhaal, waarin thema’s aan bod komen zoals draagmoederschap, mensenhandel, chantage, onderdrukking en macht! Dat iemand zoveel invloed kan hebben over andere mensen. Dit komt heel goed over in dit verhaal. De opbouw naar het plot is heel goed uitgewerkt! Plot wordt langzaam opgebouwd en zo maak je kennis met de personages, de good en de bad guys, maar is het verhaal nog niet heel spannend. Later wordt de spanning steeds meer opgebouwd en dat komt ook door de dreiging die zich dan afspeelt en het eindigt met een prachtig plot wat dit boek helemaal af maakt!

Écht een aanrader om te lezen en krijgt van mij 4 sterren!

Meer recensies van Gerda van Drunen