Zou het graag verfilmd zien

Greet Oostvogels 13 april 2020
Spontaan zou ik een politieke thriller niet ter hand nemen. Van de drie boeken die ik toegestuurd kreeg vond ik deze op het eerste zich het minst interessant klinken.
Ik ben na het lezen erg blij want het was een spannend boek met een goede verhaallijn en heel wat historische achtergrond over het conflict tussen moslims en christenen, joden. Het heeft mijn ogen geopend. Wat terroristen uitvoeren is niet goed te keuren maar hun achtergrond is soms wel te begrijpen. De indoctrinatie, valse berichtgeving en de haat die daaruit voortvloeit.
Jim Matteos die als geheimagent werkt wordt op onderzoek gestuurd naar Iran want daar blijken splijtstofstaven verdwenen te zijn uit een kerncentrale. Amerika vreest dat deze staven door terroristen zijn gestolen en als die aanslagen uitvoeren komt de gehele toestand in het gebied onder zware druk te liggen en vrezen ze voor een oorlog tussen Iran en Israƫl.
Helaas kan Jim niet voorkomen dat er aanslagen volgen, gelukkig niet met de staven.
Zijn assistente Tess die heel goed is in het uitzoeken van allerlei zaken brengt wat luchtigheid in het verhaal.
De rest is spanning ten top en een race tegen de tijd. Tijdens het lezen zag ik het zo verfilmd. Er mag zeker een vervolg komen met Jim Matteos als hoofdpersoon.

Meer recensies van Greet Oostvogels