Stel je voor!

Een prikkelende cover waarop heel wat te zien valt. Doordringende ogen en binaire reeks, een ondertitel die nieuwsgierig maakt.
Een goede technisch onderbouwde thriller. Hier is heel wat research bij komen kijken.Zou zomaar echt kunnen gebeuren.
Het is een spannend verhaal dat knap in mekaar zit. De tijd tikt door. Het verhaal wordt afwisselend verteld vanuit verschillende perspectieven. De korte hoofdstukken maken dat je steeds maar door wil lezen. Je hebt de hoofverhaallijn maar daarnaast worstelen de belangrijkste personen nog met zichzelf. Vooral het personage van Quint wordt mooi uitgediept.
De puzzels in het verhaal zijn erg goed bedacht. Elk hoofdstuk heeft een visje opgebouwd uit tekens, na een aantal hoofdstukken weet je bij wel personage het visje hoort. Origineel bedacht.
De werking van de sluizenstelsels is een kunstwerk. Als kleindochter van een sluiswachter was het fijn om te lezen.
Tijdens het lezen had ik voortdurend de gedachte dat dit zomaar zou kunnen gebeuren. Zo realistisch en professioneel geschreven. Een debuut waar de auteur terecht trots mag op zijn.

Meer recensies van Greet Oostvogels