Spanning in een Zuid-Frans ritme

Greet Oostvogels 13 april 2020
Het zal je maar overkomen, een paar bestsellers schrijven en dan door de druk om te presteren in een writers block terechtkomen. Het personage Carol Brodie is zo goed neergezet. Een hopeloze rokende en drinkende auteur die in afzondering hoop inspiratie te vinden en op acht weken een nieuwe bestseller te schrijven.
Vanuit de gîte die ze huurt ziet ze haar buurvrouw een man neerslaan. Dat is het begin van een spannend verhaal.
Als lezer voelde ik mij helemaal ondergedompeld in de omgeving. Het is duidelijk dat Michael Berg daarvoor uit zijn eigen ervaring put.
De kracht van Michael Berg is dat hij het verhaal zo opbouwt dat je wordt meegezogen en niet meer loskomt. In één ruk uitlezen kost geen moeite. Het is geen spanning die er in een dikke laag bovenop ligt maar spanning die je van binnenuit grijpt.
Het gaat in het verhaal niet alleen over wat Carol ziet gebeuren en de verdere ontwikkeling daarvan maar ook over de ontwikkeling van haarzelf als mens. Je voelt hoe ze verandert doordat Michael met flashbacks werkt. Haar sessies met de psychiater geven een inkijk.
Voor mij een prachtig verhaal dat enorm vlot las met een mooi einde.

Meer recensies van Greet Oostvogels