Hard, bloedig en meedogenloos.

Gunther 23 april 2024
Ben Koenig was de leider van een elite eenheid van de U.S. marshals tot hij op een dag verdween. Nu staat hij eensklaps op de lijst van most wanted criminals en hij beseft dat iemand naar hem op zoek is. Een vrouw is verdwenen en hij is blijkbaar de enige die haar kan vinden. Het spoor leidt naar een stadje inde Chihuahua-woestijn. Een stadje waar sommige inwoners wel iets te verbergen hebben. Maar Ben lijdt aan een aandoening waardoor hij geen vrees kent en hij opent het jachtseizoen op de daders.
Wie dit boek leest kan zich best voorbereiden op een wilde rit. De actie spat van de pagina’s af en slechts hier en daar wordt er even op de rem gestaan. Deze hoofdstukken geven mondjesmaat meer vrij over Ben zijn verleden, want er is iets gebeurt in Ben zijn verleden waardoor hij plotseling verdween.
Ben Koenig zijn personage blijft fascineren. Hoe hij omgaat met Urbach-Wiethe, een aandoening waardoor hij geen angst voelt, maakt dat je je afvraagt wat jij zou doen als je hieraan lijdt. Jen Draper als zijn sidekick maakt indruk en ik denk dat hier een mooi duo in de maak is.
De actie is hard, bloedig en meedogenloos en wordt gekruid door heel wat technische details over wapens en munitie. Maar wordt hier en daar wel afgezwakt met een vleugje cynische humor.
Jachtseizoen is een keiharde actiethriller die je in een ruk gaat uitlezen. Toch zal je ongetwijfeld een dèjà vu gevoel besluipen en zal het je ongetwijfeld aan dat andere duo Reacher en Neagley doen denken. Maar er zijn veel slechtere duo’s om mee vergeleken te worden.
Ben je op zoek naar een nieuwe Tilley en Poe dan ga je op je honger blijven zitten. Maar ik ben fan van Koenig en Draper en kijk dan ook uit naar een vervolg. Niet voor niets is er al een tv-serie hierover in de maak.
Absolute aan te raden actiethriller. 4 sterren

Dank Uitgeverij Luitingh- Sijthoff voor het recensie-exemplaar!

Meer recensies van Gunther