“Hoe zit het dan met de keuzes die andere mensen maken die jouw leven volledig veranderen, niet dat van hen? Wat is dan onze keuze?”

Gunther 30 december 2023
Een voor een is het 5de deel in de Robert Hunter reeks van Chris Carter.

Een anoniem telefoontje voor Robert Hunter leidt hem tot een voor zijn ogen bestemde website waar zich een gruwelijke show voor hem afspeelt. Een show waar meespelen een must is en waar Robert een keuze moet maken.
Een volgende telefoontje geeft Robert een nieuw webadres waar de keuze nu ligt bij alle mensen achter hun toetsenbord. Speel je mee en wat zou jij kiezen?

Dit boek leest weer als een trein en was niet weg te leggen.

Chris Carter geeft zijn lezers weer wat van hem verwacht wordt. Bloederige moorden die echt niet voor fijngevoelige zielen zijn bedoeld . Ik zou zelfs zeggen dat hij zichzelf in dit boek overtroffen heeft. Een plot die je met vragen laat zitten voor het grootste deel van het boek maar waar uiteindelijk toch alle vragen beantwoord worden. Alhoewel het boek toch weer afsluit met een kleine cliffhanger.

De chemie tussen Hunter en Garcia spat van de pagina’s af en wordt met elk boek verder uitgediept. Ook karakters zoals Anna, Garcia’s vrouw, geven ons een blik in wat Garcia drijft terwijl ze een mooi contrast vormen met de loner die Robert Hunter is. De FBI agente Michelle Kelly van de cybercrime unit wordt wat minder uitgediept maar intrigeert genoeg om te hopen dat we nog meer over haar gaan lezen.

Een voor een is ook een maatschappij kritische les over hoe mensen zich gedragen op het internet. Staan we er wel voldoende bij stil wat de gevolgen zijn van wat we achter ons scherm en via ons toetsenbord uitvoeren op het internet.

Dit 5 de deel is weer een absolute aanrader om te lezen en zal aan uw behoeft aan bloed, serie moordenaars en een knap verhaal helemaal voldoen . En Chris Carter is een beetje zoals oude wijn. Hij wordt alleen maar beter.

5 bloederige sterren

* exemplaar gekregen van Harper Collins in ruil voor een review *