Anna O.

Hamster01212 25 maart 2024
Anna Ogilvy staat bekend als de Schone Slaapster. Dit is omdat ze vier jaar geleden haar twee beste vrienden heeft vermoord en sindsdien slaapt en niet meer wakker te krijgen is. Dr. Benedict Prince is forensisch psycholoog en krijgt de taak om Anna wakker te maken. Anna moet namelijk nog altijd terechtstaan voor de moorden. Maar is ze wel schuldig?

In dit verhaal volgen we voornamelijk Ben. Hij krijgt de taak om Anna wakker te maken, maar tegelijkertijd wilt hij ook uitzoeken wat er precies is gebeurd vier jaar geleden. Doorheen de korte hoofdstukken krijg je steeds een beetje informatie. Tussendoor lees je ook dagboekfragmenten van Anna en af en toe een hoofdstuk vanuit een ander personage. Dit zorgt ervoor dat je nieuwsgierig blijft naar de waarheid en wilt weten hoe het verhaal eindigt.

Helaas was het toch moeilijk om door het verhaal heen te komen. Behalve de kleine beetjes relevante informatie, staat het boek vol met medische informatie. Het boek leek vooral veel uitleg te zijn over slaapwandelen en andere medische termen. Hierdoor kwam de spanning op de achtergrond en was het thriller genre soms ver te zoeken. Dit maakte dat het verhaal op bepaalde momenten gewoon saai werd en heel makkelijk weg te leggen was.

Door de overvloed aan informatie kwamen de personages ook minder goed in beeld. Hoewel er een algemeen beeld gevormd kan worden over Ben, miste ik toch de uitwerking. Dit kwam voornamelijk doordat er veel feiten gebruikt worden en er maar weinig persoonlijks beschreven wordt.

Hoewel er een mooie verhaallijn tussen alle medische informatie aanwezig is, was het niet de moeite om door meer dan 400 pagina’s te worstelen om maar te weten of Anna O. schuldig of onschuldig was.

Meer recensies van Hamster01212