Murdle

Hamster01212 28 januari 2024
Murdle is een leuk puzzelboek waarin je samen met Deductive Logico moorden gaat oplossen. Het boek bevat 71 puzzels in verschillende moeilijkheidsgraden. Tijdens elke puzzel moet je uitzoeken wie de moord heeft gepleegd, met welk wapen en op welke locatie.

De verschillende moeilijkheidsgraden zijn wel goed, want eenmaal je doorhebt hoe je alles moet oplossen waren de makkelijkste puzzels wel heel makkelijk.

Achteraan in het boek staan de oplossingen. Dit is natuurlijk heel handig omdat je zo kan controleren of je alles juist hebt opgelost. Het enige nadeel hieraan is wel dat alle antwoorden onder elkaar staan en je dus snel per ongeluk het antwoord op de volgende puzzel al hebt gelezen.

Wat ik een groot pluspunt vind aan dit boek is dat er een verhaallijn in zit. De focus zelf ligt op het oplossen van de moorden, maar elke puzzel begint en eindigt met een beetje tekst. Ook zie je af en toe dezelfde personages terugkomen wat helpt aan het verhaal. Het is dus wel aan te raden om alles in de juiste volgorde op te lossen.

Zowel de verdachten, locaties als wapens worden ook kort beschreven. Dit alles gebeurt vaak op een grappige manier en dit helpt ook weer mee aan de originaliteit van het boek.

Murdle is een zeer leuk en uniek puzzelboek. Door de grappige beschrijvingen en de kleine verhaallijn die erin verwerkt zijn, is dit boek zeker anders dan de standaard puzzelboekjes. Ik zou het echt iedereen aanraden.

Meer recensies van Hamster01212