Mysterieuze zoektocht

Harmke Hiemstra 03 augustus 2020
Aanvankelijk deed dit boek me denken aan een familieroman, maar de zoektocht naar de mysterieuze geschiedenis van haar oma brengt Eileen tijdens haar campertocht door Engeland en Ierland steeds dichter bij zichzelf.
Behalve avontuur, romantiek en interessante ontmoetingen zit het boek ook boordevol spiritualiteit die nog eens versterkt wordt door de magie van de ruige kustlijnen van Ierland. De steeds terugkerende dromen worden steeds duidelijker en spannender, maar pas op het eind vallen de puzzelstukjes in elkaar.
Het is een boek dat relaties onder de loep neemt en op een intrigerende en dikwijls verrassende manier laat zien hoe het kan gebeuren dat je alleen ziet wat je wilt zien en je soms zelfs helemaal laat verblinden.
De gedetailleerde manier waarop situaties en gesprekken worden weergegeven zorgen dat je helemaal in het verhaal wordt getrokken en meeleeft met de tweestrijd in Eileen die hevige emoties teweeg brengt.
Beeldend wordt de karakteristieke eigenheid van het Ierse platteland beschreven die zo vreemd vertrouwd aanvoelt. Het alleen zijn in de ruigte van de ongerepte natuur brengt haar in contact met het diepste van haar ziel.
Ik vond het een heel boeiend verhaal, in een prettige schrijfstijl geschreven.

Meer recensies van Harmke Hiemstra