Verslavend LEUK!

HeavenLeighBooks 18 maart 2024
Misery Lark is een buitenbeentje. En de dochter van de machtigste vampier van Noord-Amerika. Twee dingen die elkaar – op z'n zachtst gezegd – nogal bijten. Misery's rustige leventje tussen de mensen is voorbij wanneer haar vader haar als troef inzet voor een historische wapenstilstand met hun grootste vijanden – de weerwolven. Haar rol in dit pact? Ze moet trouwen met Lowe Moreland, de alfaweerwolf. Lowe voldoet precies aan het beeld dat Misery van weerwolven heeft: wreed, onverschrokken en autoritair. Maar Misery heeft zo haar eigen redenen om zich over te geven aan dit gearrangeerde huwelijk. Ze zet alles op alles om terug te krijgen wat ooit van haar was – zelfs als dat betekent dat ze haar leven zal moeten delen met een weerwolf.

“Bride” is het nieuwste boek van auteur Ali Hazelwood, vooral bekend van de bestseller “De liefdeshypothese”. Bride is een romantasy verhaal, perfect voor lezers die houden van romance gecombineerd met een goede dosis fantasy. Ali Hazelwood is echt mijn auto-buy auteur, alles wat ik van haar gelezen heb viel toe nu toe in de smaak. “Bride” is wel compleet iets anders dan haar voorgaande boeken, maar wat heb ik ervan genoten. Je moet het niet vervelend vinden om te lezen over vampieren en weerwolven, want naast de mensen komen die vooral voor in dit verhaal. Daarnaast zitten er ook best wel wat spicy scenes in, die vooral in gaan op de vampier en weerwolf stijl van gemeenschap hebben, om het maar even netjes te zeggen. Is dit niet je ding? Is het misschien handig om dit boek over te slaan.

Je leest het verhaal vanuit Misery, de dochter van één van de machtigste vampier van Amerika. Ze heeft al aardig wat meegemaakt in haar leven en dat was zeker niet alleen maar rozengeur en maneschijn. Ze groeit van jongs af aan op tussen de mensen, waar ze na jaren haar draai aardig gevonden heeft. Samen met haar beste vriendin Serena kan ze alles aan. Als haar vader haar terug roept naar het nest en haar om een gunst vraagt, moet Misery wel ingaan op zijn verzoek, om redenen die ze niet kan vertellen. Je leest gedurende het verhaal wat Misery denkt en voelt en daardoor kan je je goed verplaatsen in haar personage. Het is behoorlijk mysterieus wat er nu allemaal precies speelt en dat maakt het dat je steeds door wilt blijven lezen. Dit verhaal heeft je compleet in zijn greep. De puzzelstukjes beginnen vrij snel al op hun plek te vallen, maar ondanks dat leest dit verhaal nog steeds heerlijk weg.

De schrijfstijl van Ali Hazelwood is vermakelijk, mysterieus, vlot, vol spanning, sexy en verslavend. De eerste hoofdstukken moet je even doorzetten, want dat is een aardige informatie dump, maar eenmaal daar doorheen vond ik zo verslavend dat ik niet meer kon stoppen met lezen. De spanning die zich opbouwt tussen Misery en Lowe is heerlijk om over te lezen, je moet er steeds maar weer om giechelen en sommige stukken leest je echt met grote ogen van verbazing. Je voelt hun band groeien en de chemie tussen deze vampier en weerwolf spat echt van de pagina’s af. De bij-personages waren allemaal op hun plek in het verhaal en droegen op hun eigen leuke of minder leuke manier iets bij aan het grote geheel. “Bride” is absoluut anders dan al Ali Hazelwood haar andere verhalen, maar ik heb er van het begin tot het einde enorm van genoten! Leest je graag romance met een dosis fantasy, dan is dit je boek!

Meer recensies van HeavenLeighBooks