Hartverwarmende en meeslepende feelgoodroman!

HeavenLeighBooks 02 april 2024
Rachel Miller heeft haar leven prima op orde. Doordeweeks schittert ze in de rechtzaal, in het weekend moedigt ze langs het voetbalveld haar kinderen aan. Toegegeven, haar leven is een beetje saai, maar dat betekent ook dat er niet zoveel mis kan gaan. Toch? Dan duiken er in de media ineens oude foto’s en liefdesbrieven op van haar en haar inmiddels beroemde highschool sweetheart, Jack. Wanneer de bladen en blogs vol staan met herinneringen aan haar oude zelf, moet Rachel op zoek naar een nieuwe versie van zichzelf. Want iedereen weet: oude liefde roest niet. Maar Rachels datingskills zijn wél een beetje roestig…

“Liefs van mij” is een hartverwarmende en meeslepende feelgoodroman geschreven door Jessica Saunders. “Liefs van mij” is haar debuut en hopelijk volgen er na dit verhaal nog veel meer boeken van haar hand. Na het lezen van de achterflap lijkt het hier over een second-chance trope te gaan. Je volgt het verhaal van Rachel, zowel in het heden als in het verleden. Hierdoor krijg je een mooi inkijkje in haar leven en leef je erg met haar mee. Je leest gedurende het verhaal wat zij denkt en voelt en daardoor kun je je heel goed verplaatsen in haar personage. Rachel leeft op dit moment een fijn, maar ook behoorlijk druk leven (hardwerkende moeder van twee kinderen), maar toch merk je al snel dat ze toch ook wel iets mist, maar wat dat nu precies is, dat heeft ze nog niet volledig ontdekt. De media aandacht rondom het verleden van haar en haar jeugdliefde Jack Bellow (inmiddels beroemde filmster) haalt haar uit balans en brengt veel oude herinneringen naar boven. Langzaamaan beginnen de puzzelstukjes allemaal in elkaar te vallen en kom je erachter wat zich hier nu allemaal heeft voorgedaan.

De schrijfstijl van Jessica Saunders is vermakelijk, hartverwarmend, levensecht, meeslepend en origineel. Er is een mooie balans tussen serieus en luchtig, waardoor het verhaal heel vlot wegleest. Natuurlijk helpen de vrij korte hoofdstukken daar ook een handje bij. Vanaf het begin van het verhaal heeft het je in zijn greep en ben je benieuwd welke kant dit nu precies op gaat. De hoofdpersonages worden goed uitgewerkt en je hebt echt het idee dat je ze goed kent. Je voelt de steeds aanwezige spanning sluimeren. Heerlijk ook de (oude) vriendschappen die voorbij komen en op hun manier iets bijdragen aan het verhaal. Natuurlijk ook mooi hoe naar voren komt dat je trouw moet zijn aan de mensen van wie je houdt, maar ook absoluut aan jezelf. “Liefs van mij” is een heerlijk verhaal waar feelgoodliefhebbers zeker van gaan genieten!

Meer recensies van HeavenLeighBooks