Een kort YA romantasy verhaal..

HeavenLeighBooks 20 maart 2024
Eén dans veranderde haar hele leven…
Tijdens Lucille’s laatste diefstal, lijkt haar lot bezegeld wanneer ze naar een vervloekt bos wordt verdreven. Maar in plaats van een langzame dood door vrieskou, belandt ze per ongeluk in een andere wereld. Daar ontmoet ze een jongeman die haar een zeer aantrekkelijk voorstel doet: het bal van de prins bijwonen als Kandidaat in een van zijn speciale jurken.
Hoe had Lucille kunnen weten dat haar wereld na één dans volledig op zijn kop zou staan?

“Dans van de maanroos” is het nieuwste young adult romantasy verhaal van auteur Jami Leigh. Eerder debuteerde zij met “de kronieken van Lumin:”, een fantasy duologie geïnspireerd op het sprookje Peter Pan. Het e-book telt een kleine honderd pagina’s en eenmaal begonnen met lezen is het verhaal dus binnen de kortste keren uit. Je leest het verhaal van uit het perspectief van Lucille, een meisje dat leeft in armoede en moet stelen om haar maag gevuld te krijgen. Terwijl ze een amulet steelt betrappen ze haar en is ze genoodzaakt om het vervloekte bos in te vluchten. Vervolgens komt ze op een bijzondere manier terecht in een voor haar compleet nieuwe wereld, eentje die niet bestaat op aarde.

In het begin moest ik echt even wennen aan het verhaal en de uitgebreide gedetailleerde beschrijvingen, maar eenmaal een stukje op weg vond ik het steeds lastiger worden om het aan de kant te leggen. Lucille komt erachter dat ze op Lumin terecht is gekomen en vanaf dit punt zijn er een hoop toevalligheden die precies allemaal op haar pad komen. Uiteindelijk blijkt één dans met de prins op het zevende bal van de Maanroos ook nog eens haar leven compleet op de kop te zetten. Maar of dit op een goede manier is of niet, dat ga ik natuurlijk niet verklappen. Om erachter te komen moet je “dans van de Maanroos” zelf maar gaan lezen!

De schrijfstijl van Jami Leigh is vlot, gedetailleerd, vermakelijk, en beeldend. Je ziet door alle beschrijvingen het verhaal voor je ogen tot leven komen. De personages zijn allemaal op hun plek in het verhaal en dragen op hun eigen manier een steentje bij aan het grote geheel. Niks is wat het lijkt in dit verhaal, of toch wel? “Dans van de Maanroos” is absoluut een aanrader om tussendoor te lezen, een heerlijk romantasy!

Meer recensies van HeavenLeighBooks