In de boekhandel kom je thuis

Hebban Crew 17 januari 2024 Hebban Crew

'Morisaki's boekwinkel' van Satoshi Yagisawa is door de Hebban Crew gekozen tot het Hebban Boek van de Maand januari 2024.

Redacteur Anouk van der Zee: 'Veel emoties sluimeren bijna onzichtbaar onder het oppervlak, tot ze ineens tot een grote uitbarsting komen. Veel wordt geïmpliceerd, weinig expliciet gezegd. Het is een roman om uit te pakken en laag na laag te ontdekken.'

Redacteur Debbie van der Zande: 'Maar er zijn levenslessen te vinden in dit verhaal. Simpele, diepe levenslessen. De roman geeft je de andersheid van een Japanse stad en Japanse literatuur. En bovendien geeft het je een hernieuwde liefde voor de eindeloze gift die lezen is, die boeken zijn.'

Redacteur Martijn Lindeboom: 'Dit boek gaf mij heel wat inzicht in hoe het is om als Japanner in Japan te leven (net zoals dat gold voor Nigerianen in Nigeria bij Alles wat had kunnen zijn, ons eerste Boek van de Maand). Mooie, rustgevende leeservaring.'

Redacteur Suzette Eikelenboom: 'Yagisawa beschrijft in simpel en eloquent proza hoe het ook alweer voelde om je liefde voor lezen te (her)ontdekken en hoe boeken stilletjes maar grondig de loop van ons leven kunnen veranderen. Ik heb ook heel erg genoten van de rustgevende en verslavende schrijfstijl, wat te danken is aan Jacques Westerhoven die dit verhaal in het Nederlands prachtig tot leven heeft gebracht!'

Socialmediamanager Roos Wolthers: 'De locaties die steeds weer terugkomen in Morisaki's boekwinkel zijn plekken die je bijblijven en die je in je hart sluit. De locaties zijn klein, vertrouwd en sfeervol, maar hebben tegelijkertijd een potentie voor verrassingen die groot en onbegrensd voelt.'

Meer recensies van Hebban Crew