Goed te verteren met een chocoladetomaatje en een lekkere Belgische Trappist!

De Bar met de Duizend Deuren is een hele leuke themabundel. Elk kort verhaaltje komt op een of andere manier uit in de bar, die alleen toegankelijk is voor Paul's uit alle mogelijke parallelle universa. Een goed gevonden thema voor een hele reeks fantasievolle verhalen door Nederlandstalige auteurs.

Ik heb genoten van de veelheid aan gedachtenkronkels rond alle mogelijke Paulen, Paulines, Pol's, Paulettes en andere varianten daar op. De kwaliteit van de verhalen was niet constant, maar ze zaten allemaal tussen 'best te hebben' en 'prima leesvoer!' in.

Puntje van kritiek: de redactie van de bundel had wat strenger gemogen en ik vond de opmaak wat goedkoop overkomen.

Binnenkort moet ik toch maar eens langs de abdij van Westvleteren rijden en proberen om zelf chocoladetomaatjes te maken...

Meer recensies van Heidi van der Vloet