Prentenboek met boodschap

heleen 20 april 2024
Ik las van de week het heerlijke kinderboek De Strekstruis van Rick Snelderwaard.
Dit mocht ik doen namens Uitgeverij Palmslag

Wat een heerlijk boek.
Op de cover zie ie een vrolijke struisvogel maar wel met een iets te lange nek. Dit verklaard de titel.

Als ik begin te lezen in dit prentenboek zie ik mooie tekeningen en de tekst is op rijm.
Als je het boek wil voorlezen zou ik het vanaf ongeveer 4 jaar doen en vanaf een jaar of 8 kan je het prima zelf lezen.

Het verhaal neemt me mee in de wereld van struisvogel Stur. Hij woont met zijn vader en moeder op de Savanne.
Maar volgens Stur is daar niks te beleven. Omdat hij denk dat het ergens anders mooier en leuker kan zijn steekt hij zijn kop in het zand en gaat op zoek.

In zijn zoektocht komt hij verschillende dieren tegen maar niks lijkt goed genoeg.
Uiteindelijk komt Stur op een plek die hem doet beseffen dat hij het bij zijn vader en moeder helemaal niet zo slecht had.

Het is een boek met een boodschap dat je blij moet zijn met wat je hebt en daar het beste van maken.

Erg leuk gedaan en leuk om te gebruiken in een klas om dit thema te discusie te stellen.

Ik heb genoten.

Meer recensies van heleen