Avonturen spanned verhaal

heleen 05 april 2024
Voor De leukste kinderboeken werd ik gevraagt om de nieuw serie De fluisterflammen het geheim van de doolhofstad van Jordan Lees te lezen.

Wat een eer!

En ik moet zeggen dat ik genoten heb.
Dit is nu echt zo'n boek voor kinderen vanaf ongeveer 10 jaar die op zoek zijn naar spanning en avontuur.

Het verhaal neemt je mee in het leven van Benjamiah.
Hij heeft het op het moment niet makkelijk. Woont bij zijn oma boven een stoffige boekenwinkel en zijn ouders staan op het punt om uit te zoeken of ze gaan scheiden.

Op een dag krijgt hij een kadootje opgestuurd een pop.
De pop komt 's nachts tot leven op magische wijze en kan zich in dieren veranderen. Een aap en een vogel. Benjamiah besluit de vogel te volgen en komt zo per ongeluk in de fantasierijke stad Slingerwald. De stad dank zijn naam aan het stratensysteem wat op een doolhof lijkt.

Hij ontmoet de vader van Elizabella. Hij is op zoek naar zijn zoon Edwid.
Die doordat hij meerdere straten van huis gegaan niet meer kan terugkeren.
Dat is nl 1 van de geheimen van Slingerwald .

Als Elizabella besluit zelf op zoek te gaan naar haar broer besluit Benjamiah met haar mee te gaan.

Ondertussen hoop hij zelf de weg naar zijn eigen huis weer te vinden.

Het boek is vlot geschreven in begrijpelijke taal. Daarnaast is het verhaal ondersteund met mooie zwart-wit illustraties.

De personages hebben moedige, kwetsbare en lieve karakters mee gekregen. De emoties zijn bijna volbaar beschreven. Ook de originele omschrijving van de omgeving is mooi gedaan en trekt als een filmvoorstelling aan je voorbij als lezer.

Het boek valt dan wel in het Junior gerne maar ik als volwassene heb er ook zeker van genoten.
Ben benieuwd naar de volgende delen.

Meer recensies van heleen