Leuke novelle voor tussendoor

heleen 04 mei 2024
Voor Grace Patrijs mocht ik haar eerste novelle Op liefde na dood lezen en recenseren.

Het verhaal neemt je mee in hey leven van Chloë. Maar dat leven is net even anders wat Chloë is overleden. Men gaat uit van zelfdoding maar haar man, ouders, zus en vriendinnen snappen er niks van. Zij wilde juist leven, zij is het leven.

Chloë weet hoe ze is overleden en wil gerechtigheid maar hoe praat je als overledene met de levende.
Wanneer Chloë ontdekt dat ze weldegelijk met de levende kan communiceren is het hek van de dam.

Wat als je een bezoekje brengt als "spook"aan je aartsrivalen en hen eens terugpakt op wat ze jou of je familie hebben aangedaan. Of je een bezoek brengt aan je man en op deze manier de liefde nog kan voelen.
Of de dader aanwijzen van je dood.

In dit verhaal neemt Patrijs je mee in een wereld die we allemaal wel eens bedenken. Zou er leven zijn naar de dood en zou je als je dood bent nog bij dierbaren op bezoek kunnen. En laat daarbij alle remmen los.

Patrijs heeft altijd geloofd dat er meer is tussen leven en dood en heeft hier een heerlijk vlot verhaal over schreven. Waarbij verdriet voelbaar is maar ook zeker humor om de hoek komt kijken.

Een leuke novelle voor tussendoor.

Meer recensies van heleen