Magische fantasy-thriller

heleen 07 mei 2024
Ik heb meegdaan aan de buddy-read leesclub van Ilona .
Dit in samenwerking met LS Amsterdam.

We lazen Boek der open deuren van Gareth Brown.

De cover is geweldig mooie nacht blauwe kleur met gouden versierselen. Daarnaast zijn er deuren op te zien. De vraag die bij mij direct op kwam was waar gaan die deuren naar toe.
Dit wekte mijn nieuwschierigheid.

Het verhaal neemt je mee in het leven van Cassie die in een boekhandel werkt en op een dag een boek krijgt van een wat oudere vaste klant. Het is het boek der deuren. Als ze ontdekt dat je met dit boek over de hele wereld en ver daar buiten elke deur kan openen en er dan ook bent denkt ze dat het wen geweldig boek is. Echter aan de kant zitten ook minder leuke kanten ontdekt ze al gauw. Dit boek wordt namelijk door veel mesen gezocht waardoor ze in gevaar komt.

Het boek begint in mijn ogen spannend en ik wil dan ook alleen maar doorlezen.
De personages zijn mooi en met aandacht uitgewerkt. Hoofdpersonage zijn meer vorm gegeven dan de figuranten.

De schrijver heeft een vlotte filmachtige schrijfstijl en de hoofdstukken zijn kort met vaak een cliffhanger aan het einde.

Echter bij het tweede deel vond ik het boek wat rommelig. Er werd zoveel beschreven in het gerne fantasy en thriller dar ik het spoor soms wat kwijt was en dingen terug moest lezen. Dit nam de snelheid en de spanning voor mij wat uit het boek.

Ik denk als je veel van fantasy, thriller en magie houdt dat dit echt wel een boek is dat een must-read is.
Voor mij denk ik dat ik dit boek nog eens moet lezen waardoor mij weer andere dingen gaan opvallen waardoor ik het boek meer ga waarderen.

Voor nu geef ik het boek 3*
Nogmaal bedankt, heb genoten van de leeslcub.

Meer recensies van heleen