Knap staaltje magie

heleen 29 april 2024
Voor de schrijfster van het boek Duisternis over Eticlea van Katie Vance Author mocht ik haar boek recenseren.

Geen probleem wat het is een heerlijk young-adult boek.

Het verhaal neemt je mee naar de magische plek Eticlea.
Waar je kennis maakt met Gideon (leerling magiër) Bras (zoon van de hertog) en Enelle(magische entiteit).

Maar wanneer er geruchten komen dat Eticlea zal worden bedreigd door vuurdemonen is de rust ver te zoeken en neemt de onrust toe.

Duisternis over Eticlea is het eerste deel van een tweeluik genaamd De weg van de wijze wendes.
Ik kijk uit naar deel 2.

Katie weet je in het verhaal laten verdwijnen vanaf het eerste hoofdstuk
Haar schrijfstijl is vlot waardoor het verhaal makkelijk wegleest. Daarnaast verteld ze zo levendig dat je jezelf waant in het verhaal. De omgeving zoals de bossen, de wind een tocht ter paard maar ook de emoties van de hoofdpersonage je kan ze bijna voelen. Het verhaal leest als een film.

De magische wereld uitgewerkt en komt geloofwaardig over zover dat kan bij magie en een fantasy boek.

Als ik het boek lees komt bij mij de gedachte op dat dit een makkelijkere versie van het gerne Lord of de rings is.

Knap gedaan en ik kijk al uit naar deel 2!

Meer recensies van heleen