Spannende tussendoor novelle

heleen 29 april 2024
Namens Boeken toer, lezen en recenseren van boeken van onbekende schrijvers. mocht ik Tussen waken en slapen van Anika Riemens

Het verhaal neemt je mee met Sophia die zich vastgebonden in een kelder bevindt gedrogeerd na een avondje stappen.
Ze heeft geen idee hoe ze er is gekomen.

Wanneer ze wil proberen te ontsnappen weet ze niet wat echt is en wat een hallucinatie. Ze leeft letterlijk tussen waken en slapen.

Terwijl ze bezig is een plan te bedenken bekruipt haar steeds meer het gevoel dat dit alles te maken heeft met het duistere verleden van haar familie.

Dit is het debuut van Anika. Met het proloog aan het begin van het boek weet ze vanaf het eerste moment je te grijpen en het laat je ook niet meer los tot het boek uit is.

Middels flashbacks kruip je tijdens het lezen in het hoofd van Sophia. De momenten van waken en slapen weet Anika naadloos in elkaar te verweven waardoor het boek een bepaalde spanning heeft.

Haar schrijfstijl is vlot en makkelijk en al vanaf een young-adult leeftijd te lezen.

Ik heb genoten van deze novelle echt een lekker spannend tussendoortje.

Meer recensies van heleen