Geweldige thriller

heleen 05 mei 2024
Voor de De Crime Compagnie mocht ik Verlaat de gevangenis zonder betalen van Marjolein van der Gaag lezen.

Het eerste wat ik dacht toen ik het boek uit had was zucht... jammer dat het uit is.

Wat een heerlijke thriller.
Het verhaal neemt je mee in de familie van Ameland.

Brenda werkt als afdelingsadviseur en wordt opgeslokt in haar werk door de wel bekende kindertoeslag affaire.
Roland haar man die haar dit verwijd maar ook zelf met problemen kampt waar hij onder gebukt gaat.
Samen met hun kinderen Marit en Joep leven ze alle langs elkaar heen tot op een dag hun dochter Marit spoorloos verdwijnt.

Brenda en Ronald belanden in een rollercoaster.
Zijn het de mensen die de duppe zijn van de kindertoeslag affaire die Marit hebben en zo wraak nemen op Brenda.

Vanaf het eerste hoofdstuk weet Marjolein je mee te trekken in haar boek.
Er hangt een bepaalde sfeer die je doet hunkeren naar meer.

Op de cover staat een monopoly spel afgebeeld deze heeft de auteur op een mooie subtiele wijze in haar boek verwerkt. Orgineel gevonden hoor!

Marjolein heeft een vlotte schrijfstijl en weet de spanning tot het einde vast te houden.
Daarbij heeft ze ook nog eens een geweldige plot-twist mee aan het einde.

De personages en de omgeving zijn met aandacht neergezet en uitgewerkt.
Ook de hedendaagse problematiek van bepaalde onderwerpen zijn niet geschuwd.

Ik werk zeer aangenaam verrast door deze thriller.
Ben benieuwd naar de andere boeken binnen De crime Compagnie.

Meer recensies van heleen