Spannende feelgood

heleen 06 april 2024
Namens De Verhalenfabriek in samenwerking met De Crime Compagnie mocht ik De bloedverwant lezen van Rianne Meijburg.

Ik las het als e-book een verhaal van ongeveer 100 bladzijden. Een heerlijk tussendoortje zo'n spannende feelgood novelle.

Het verhaal neemt je mee in het leven van Cloë.
Haar vader is plots overleden en haar wacht de zware taak zijn huis op te ruimen en te beslissen wat te doen met zijn bloemenwinkel.

Tijdens het opruimen komt Cloë een foto tegen die haar aandacht trekt. Volgens haar staan er 2 bekenden op maar de relatie tussen die twee is haar een raadsel.
Ze besluit om op onderzoek uitte gaan en het geheim van haar vader te ontrafelen.

Natuurlijk gaat dit niet zonder slag of stoot.

Dit maakt dat er een zinderende spanning door het verhaal loopt. De spanningsopbouw loopt steeds verder op.
In het verhaal zit niet echt een plot-twist want halverwege het verhaal je wel welke kant het op zal gaan.
Dit maakt het verhaal echter niet minder leuk.

De hoofdpersonage is mooi beschreven. De waanhoop van het gemis, het verzachten van de pijn en uiteindelijk eruit willen komen zijn thema's die naar voren komen.

Wat ik wel wat jammer vond deze keer is de grote tijdssprong aan het einde in het leven van Cloë. Dat had voor mij wel iete uitgebreider beschreven mogen worden.

Echter neemt het niet weg dat ik weer heb genoten van deze heerlijke lenteachtige spannende feelgood.

Meer recensies van heleen