Hartverwarmend verhaal

Hemelse boeken 05 oktober 2019
Michael Hunter hoopt in het plaatsje Hope Harbour wat rust te vinden en zijn leven weer op de rit te krijgen. Maar het begint al meteen moeizaam wanneer zijn motel gesloten blijkt te zijn en hij een vrouw van haar fiets rijdt. Gelukkig biedt een aardige vrouw hem een slaapplaats aan. Eigenlijk is Anna Williams zelf ook overvallen door haar aanbod, want sinds het overlijden van haar man leidt ze een teruggetrokken bestaan. Het is het begin van verandering. Michael gaat op zoek naar de vrouw die hij omver gereden heeft om het goed te maken. Tracy Campbell is bestuurslid van de vrijwilligersorganisatie Helpende Handen en omdat er altijd hulp te weinig is, wordt Michael ingezet om vrijwilligerswerk te doen. Al snel wordt hij het dorpsleven ingezogen. Tracy werkt hard op haar cranberryhoeve Harbor Point Cranberry’s, maar het bedrijf heeft het moeilijk en moet waarschijnlijk sluiten. Zij staat altijd voor anderen klaar, maar wellicht kan Michael haar nu helpen?
Irene Hannon studeerde journalistiek en psychologie. Dat laatste was volop terug te vinden in het boek Cranberry zomer. De karakters zijn goed uitgewerkt. Echte mensen met herkenbare problemen en angsten, waar we diepgaand in meeleven. Spijt, schuldgevoelens en verdriet vanwege beslissingen in het verleden zijn thema’s die de hoofdpersonen met elkaar verbindt. Door zich kwetsbaar op te stellen helpen ze elkaar met het verwerken en kunnen ze genezing vinden. Een hartverwarmend verhaal over hoop, liefde en gemeenschap.

Meer recensies van Hemelse boeken