Geweldig tweeluik

Her_Fading_Words 31 december 2023

Na de moord op Marshall is de kloof tussen Juliette en Roma groter dan ooit. Maar wanneer de spanningen in Shanghai een ongekend hoogtepunt bereiken en er uit de donkere onderwereld een nieuwe dreiging opstaat, is het paar toch opnieuw op elkaar aangewezen. Zullen ze het kwaad kunnen verslaan voor het te laat is, of gaan ze ten onder aan hun eigen hart?

De politieke ontwikkelingen en intriges maken het soms een beetje moeilijk om te volgen, maar vormen nu eenmaal de kern van het verhaal. Dit is geen fantasy met draken en magische werelden – dit is fantasy in het hart van de mensheid – en brengt de complexe en intrigerende Chinese geschiedenis tot leven op de pagina in al zijn grimmige duisternis. Pagina’s vervuld van fascinerende, grijze personages en complexe liefde.

De verschillende perspectieven (Juliette, Roma maar ook Kathleen, Benedikt enz.) houden de spanning mee in stand en helpen om de verschillende beweegredenen en de vele gebeurtenissen beter in beeld te brengen.

Ik zat een beetje met de angst om het einde te lezen – en als je weet hoe het oorspronkelijke Romeo en Julia-verhaal eindigt, dan weet je vast wel waarom de angst me om het hart sloeg – maar ik denk dat nog niet alles verteld is. Heb ik goed gelezen dat er spin-offs zijn? Want anders zal ik die toch eens moeten googelen.

Hoe dan ook, dit was een monsterlijke duologie en een geniale hervertelling. Benieuwd wat Chloe Gong in de toekomst nog meer uit haar mouw zal schudden.

Meer recensies van Her_Fading_Words