Van de ene onthulling in de andere

Her_Fading_Words 28 maart 2024
'De Koning van de Hel' is het laatste deel in de 'Koninkrijk der Zonden'-reeks van Kerri Maniscalco. Emilia en Toorn worden bij prins Hebzucht geroepen omwille van de moord op een hooggeplaatst lid. De prins denkt dat Vittoria, Emilia's zus, erachter schuilt. Emilia doet er alles aan om het moordmysterie te onthullen en haar zus buiten verdenking te stellen, ook al maakt Vittoria haar dat niet bepaald makkelijk. Intussen heeft Emilia haar handen vol met de vloeken die op haar en Toorn rusten. Lukt het haar om deze te verbreken en te ontdekken wie ze werkelijk is?

Ik vond dit opnieuw een heel geslaagd deel. Het wist de belofte van boek twee goed in te willigen. Het moordmysterie hield de spanning erin, en de onthullingen bleven gestaag komen. Die onthullingen hebben een grote invloed op Emilia's status in het demonenrijk, en het was interessant te zien hoe ze daarmee omspringt. Hoe ze uiteindelijk een onbaatzuchtige keuze maakt die nadelig is voor haarzelf.

Het enige wat me aan dit boek stoorde - en dat zullen sommige andere lezers wellicht vreemd vinden - was de spice. Niet de scènes op zich (want een scène met Toorn kan onmogelijk slecht zijn), maar het feit dat die zo talrijk aanwezig zijn. Telkens er iets belangrijks gebeurt, volgt er kort daarna een seksscène. Goed, ik begrijp het. Ze zijn smoorverliefd (en nogmaals: Toorn is hot), maar daarom hoef je als auteur nog niet te overdrijven. Ik vond het in het begin niet zo erg, maar na een tijdje ging het, ondanks de creatieve en gewaagde beschrijvingen, toch wat tegensteken.

Los daarvan was dit een mooi einde van de reeks. Benieuwd naar het verhaal van Afgunst.

Meer recensies van Her_Fading_Words